Gemakkelijk jouw dagelijkse voeding bijhouden met deze apps

By Jens Knibbeler

Weet jij welke caloriebehoefte je moet aanhouden om de beste resultaten uit jouw sportprestaties te behalen? Nee? lees dan eerst dit blog, waarin wij jou uitleggen met welke caloriebehoefte jij jouw doel of resultaat kunt behalen. Weet je wel al wat jouw dagelijkse caloriebehoefte is, dan is een volgende vraag: Waar kan ik mijn dagelijkse calorieën bijhouden en zien hoeveel ik nog mag eten? 

Gelukkig hoef je dit tegenwoordig niet meer uit je hoofd te doen en ook niet zelf te checken welke voedingswaarden er in welke voeding zitten. Je kan hiervoor namelijk verschillende apps gebruiken!  

Hoe werken deze apps?

De apps hebben een database met alle producten die jij kunt eten of drinken en te vinden zijn in de supermarkt bij jou in de buurt. Wanneer je deze producten aanklikt in de app, berekent de app hun hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten er in dit product zitten en wat het aantal calorieën is. 

Bij het invullen van de app hoef je maar rekening te houden met 2 dingen:

– Het product dat je eet of drinkt 

– De hoeveelheid die je inneemt (gram, liter of aantal) 

Doordat je alles direct invult in de app nadat jij iets gegeten of gedronken hebt, kan je meteen zien hoeveel je nog mag binnen krijgen. Denk er wel aan dat het voor ieder doel dus verschilt of je nog veel moet eten of juist nog heel weinig mag eten. 

Welke apps zijn dit?

De apps die jou hiermee kunnen helpen en die mijn persoonlijke voorkeur hebben zijn myfitnesspal of fatsecret. Deze zijn gewoon te vinden in de app store op jouw telefoon. 

Er is een mogelijkheid om in de app jouw persoonlijke gegevens in te vullen in combinatie met jouw doel, waardoor je hierin dus ook je caloriebehoefte kan berekenen in plaats van via deze link uit dit blog.

Efficiëntste manier

Toch vind ik het persoonlijk handiger om eenmalig te checken via deze link welke caloriebehoefte (eiwitten, koolhydraten en vetten) ik moet aanhouden om mijn doel te bereiken en vervolgens de app enkel te gebruiken om mijn voeding op in te vullen en zelf het aantal eiwitten, koolhydraten en vetten te controleren. Daarom is het voor mij niet van belang welke gegevens ik in de app invul.

Het is aan jou wat jij het makkelijkste vind om te doen. Gebruik alle functies uit de app of bereken eenmalig je caloriebehoefte met deze link en gebruik de app alleen om je voedingswaarden in te controleren. 

Hoeveel graag wil jij het?

Ik kan me voorstellen dat je nu denkt: Moet ik zoveel moeite doen om mijn voeding bij te houden? Het antwoord hierop is JA! Het is aan jezelf om af te wegen of dit ook daadwerkelijk zoveel moeite is en of je bereidt bent misschien juist moeite te steken in jezelf. Want zie dit niet als als iets wat je maar doet omdat het moet, maar zie dit als een investering in jezelf! Anders zal je het niet lang volhouden..

Als jij echt resultaten wilt behalen zul je er dus voor moeten werken!

Gouden tip

Ik heb hiervoor nog wel één gouden tip! Als jij vanaf nu je voeding voor een langere periode gaat bijhouden, zul je erachter komen dat je het jezelf een stuk makkelijker maakt door een gestructureerd voedingspatroon aan te houden! Als jij na een tijdje namelijk weet dat je met dit dagelijkse voedingspatroon je caloriebehoefte behaalt, hoef je het niet meer in te vullen in de app! want dan zit het in je hoofd!

Dit delen:

Geef een reactie