80% van je tijd stoppen in 20% van je resultaten is slecht voor je bedrijf!
Veel online marketeers spenderen 80% van hun tijd aan het aanpassen van een landingspagina, het maken van de perfecte video en het nadenken over elk woord in de tekst van een Facebook-advertentie. Dit terwijl al deze dingen samen slechts voor 20% van de potentiële resultaten zorgt.
Ik kan je dit vertellen omdat ik genoeg van mijn eigen geld en dat van andere mensen heb uitgegeven om ZEER zeker te zijn over dit principe.
Als je een waardeloze aanbieding hebt, dan je zult teleurgesteld zijn in de resultaten.
Als je iets probeert te verkopen aan de verkeerd ingestelde doelgroep zul je ook teleurgesteld worden.
Wat je verkoopt en hoe je het aanbiedt, moet aantrekkelijk zijn voor de mensen aan wie je het aanbiedt. Anders is er geen advertentietekst , landingspagina of traffic plan die de advertentie kan laten werken.
De volgende keer, of nu als je ergens aan werkt, neem dan een stap achteruit en denk even vanuit dit 40/40/20 principe
Stel jezelf de volgende vragen:
– Is je aanbod aantrekkelijk genoeg?
– Zou jij zelf actie ondernemen aan de hand van het aanbod?
– Wie is eigenlijk precies je doelgroep?
– Als je 1-op-1 met iemand uit je doelgroep zou kunnen praten en hem de aanbieding voorstellen, zou hij het aannemen?
– Zo ja, ga door naar het creatieve aspect van de advertentie, zo nee, waarom niet?
– Is het aanbod waardeloos? Is het het verkeerde publiek?
Veel online marketeers, waaronder ikzelf, vinden het soms moeilijk om lang stil te staan bij deze punten, maar ze kunnen het verschil maken tussen een geweldige en rendabele campagne en een totaal mislukte campagne.
Heb je hulp nodig bij het bepalen van je online marketing strategie? Neem dan contact met mij op via NUEVO Marketing!
Bron: De 40/40/20 regel in marketing